Til innholdet

Enkelte eldre prosjekter i databasen, særlig fra før år 2008, kan fremstå med mangelfull informasjon på grunn av overgang til nytt nettsted. Vi jobber fortløpende med forbedringer, skulle du oppdage feil, ikke nøl med å ta kontakt med prosjektansvarlig hos oss.

Prosjektnummer

900080

Prosjektinformasjon

Prosjektnummer: 900080
Status: Avsluttet
Startdato: 04.06.2008
Sluttdato: 01.10.2008

Internasjonal konferanse marine ingredienser 2010

Utvikling av marin ingrediensindustri er et norsk satsningsområde, og er en flaggsak både for RUBIN, MARING og Fiskeri- og Kystdepartementet. Norge som autoritet innenfor marine ingredienser ble tatt opp på et møte i departementet i juni 2007, og ble fulgt opp som hovedtema på MARING/RUBINs fagdag i november 2007, der et betydelig andtall ingrediensbedrifter deltok. Det var på denne fagdagen at forslaget om en internasjonal konferanse på dette området kom opp.
• å vise hva man har og hva man kan i Norge
• å vekke det internasjonale markedets interesse for marine ingredienser og
• å gi Norge input fra marin ingrediensvirksomhet i andre land.
Norsk ingrediensindustrien får vist frem status for forskning og utvikling for et internasjonalt marked. Samtidig regner man med at internasjonale deltakere vil kunne bidra med impulser til norsk industri.

Konferansen skal fokusere på den internasjonale marine ingrediensindustriens muligheter og utfordringer. Den skal ha kommersiell tyngde, men også fokus på ny forskning og utvikling, samt nye rammebetingelser.

Det legges opp til lukket invitasjon av foredragsholdere.

Det tas sikte på å engasjere en prosjektleder for konferansen. Denne vil arbeide tett mot arrangører og programkomité.

Organisering
Foruten MARING og RUBIN deltar også NOFIMA i planleggingsgruppen.

Programkomité:
• Ola Flesland, NOFIMA;
• Marit Aursand, SINTEF Fiskeri og havbruk;
• Gunnar Berge, Pronova BioPharma;
• Kjartan Sandes, Marine Bioproducts;
• Jon Aulie, MARING;
• Sigrun Bekkevold, RUBIN

Det vil bli publisert flere rapporter og trykksaker. Egen webside vil bli etablert og driftet. For å markedsføre konferansen vil det bli annonsert i aviser, tidsskrifter og på Internett.
keyboard_arrow_up